Ponad dwa miesiące temu sejm uchwalił specustawę regulującą zwrot pieniędzy od biura podróży, która pozwoliła na odroczenie zwrotu pieniędzy dla klientów o 180 dni, w przypadku gdy rezygnacja lub odwołanie imprezy nastąpiło z powodu epidemii koronawirusa. 

Rozwiązanie to mając na celu zapobiegnięcie utraty płynności finansowej przez biura podróży, doprowadziło również do wielu konfliktów na linii organizator – turysta. 

Klienci biur podróży często nie rozumieją dlaczego nie mogą otrzymać natychmiastowego zwrotu swoich środków zarzucając organizatorom, że „obracają” ich pieniędzmi. Zbliżają się wakacje, a wiele osób ma zamrożone pokaźne kwoty u organizatorów – nie wyjadą na wakacje, które wykupili i często nie mają też dodatkowych finansów na realizację innego urlopu. 

To powoduje, że wielu klientów biur podróży zwraca się do nas z pytaniami:

– czy zatrzymanie ich pieniędzy przez biuro podróży na 6 miesięcy jest zgodne z prawem i kiedy realnie mogą liczyć na zwrot pieniędzy od biura podróży?

– czy po upływie 194 dni (180 dni + 14 dni) organizator sam zwróci im pieniądze, czy będą musieli występować z dodatkowym pismem lub występować na drogę sądową?

– czy ich pieniądze są bezpieczne i czy otrzymają zwrot jeżeli organizator ogłosi upadłość?

Wszystkie te pytania spędzają sen z powiek nie tylko turystom, ale i samym organizatorom. W mediach pojawiają się do tego sprzeczne informacje. Z jednej strony pojawiły się wiadomości o tym, że Prezes Itaki zwracał się do przedstawicieli ministerstwa rozwoju z pytaniem czy rozważana jest koncepcja przedłużenia czasu na rozliczenia z klientami za zaliczki z 180 do 365 dni, a z drugiej strony radio RMF podało niedawno informację, zgodnie z którą Komisja Europejska nakazała Polsce całkowitą rezygnację z odroczenia terminów zwrotów

W takich warunkach ani organizatorzy ani klienci nie czują się komfortowo i dlatego postanowiliśmy przygotować poradnik: „Zwrot pieniędzy od biura podróży” czyli pełnie kompendium wiedzy w zakresie zagadnienia zwrotów zaliczek na rzecz klientów przez biura podróży oraz newsletter obejmujący bieżącą aktualizację informacji dotyczących tego tematu.  

Jeżeli chcesz otrzymać Darmowy Poradnik oraz newsletter z aktualnymi informacjami zapisz się w formularzu poniżej. Dzięki zapisowi, będziesz na bieżąco ze wszystkimi informacjami i dostaniesz wszystkie potrzebne materiały.

.

Zaraz po zapisie i potwierdzeniu adresu mailowego otrzymasz darmowy poradnik zawierający odpowiedzi na nurtujące wszystkich pytania. Jeśli macie znajomych, którzy również mogliby być zainteresowani takimi informacjami, podeślijcie im link do tej strony – im więcej osób skorzysta, tym lepiej! 

Materiał przygotowany jest przede wszystkim z myślą o klientach biur podróży, niemniej może być również wykorzystany przez organizatorów jako baza wiedzy do udzielenia rzetelnej informacji w tej tematyce.